Реорганізація фіскальної служби набирає обертів

Сьогодні на вимогу суспільства відбувається реформування усієї системи державного управління, яке розпочалося ще у 2014 році. В діяльності органів влади, в тому числі і фіскальної служби, на перший план виходить сервісна складова.

Крім того, в Україні протягом останніх років активно запроваджується «Електронний уряд». Основний меседж якого «вся держава в один клік».

Цей проект спрямований на формування такої моделі державного управління, яка заснована на використанні сучасних інформаційних та комунікаційних технологій. Що підвищить ефективність та прозорість влади, а також встановить суспільний контроль над нею.

Тож, реорганізація фіскальної служби, яка зараз набирає обертів, ґрунтується саме на викликах сьогодення.

Реорганізація фіскальної служби Запорізької області триває вже не перший рік.

У 2017 році почалося запровадження дворівневої системи контролю та адміністрування податків і зборів. З 15 інспекцій було утворено 7, пройшов перерозподіл функцій, було оптимізовано чисельність працівників.

Для того, щоб мешканці області адаптувалися до змін:

  • ми працювали і працюємо над удосконаленням сервісних послуг, що надаються платникам,
  • активно налагоджуємо дистанційну взаємодію з платниками податків – запроваджуючи нові, зручні електронні сервіси.

Наразі фіскальна служба Запорізької області наближається до завершального етапу реалізації дворівневої системи.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року «Про реформування територіальних органів ДФС», ОДПІ втратили статус юридичної особи та припиняють свої повноваження.

В той же час Наказом ДФС України №445 (від 12.07.2018) в Запорізькій області на правах відокремлених підрозділів ГУ ДФС утворено 11 управлінь, у складі яких сформовані 12 державних податкових інспекцій.

У 2017 році до Головного управління ДФС у Запорізькій області з районних інспекцій перейшли аудиторські функції (разом з профільними підрозділами).

Після цього до зони відповідальності обласного управління ДФС перейшли адміністрування податків і зборів з юридичних осіб, фізичних осіб, а також контроль за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів та погашення податкового боргу. В поточному році у Запорізькій області залишилося одна юридична особа.

Всі фіскальні функції здійснюються на рівні ГУ ДФС у Запорізькій області.

Таким чином, територіальні органи, які функціонують в області, можуть зосередитися тільки на обслуговуванні платників податків. Адже саме вони мають безпосередній контакт із мешканцями регіону.

 Зміни в організаційній структурі фіскальної служби області жодним чином не позначяться на платниках податків – вони як отримували, так і продовжують отримувати якісні сервісні послуги без перешкод та зволікань не тільки на базі новоутворених податкових інспекцій.

Найближчим часом ми готові розглянути можливість (за згодою органів місцевої влади) почати обслуговувати платників у Центрах надання адміністративних послуг. Після узгодження усіх деталей, наші фахівці виїжджатимуть на місця. Про графік прийому ми будемо інформувати громади заздалегідь.

Ще раз слід акцентувати увагу на можливостях, які сьогодні надає «Електронний кабінет платника податків»

 Запорізькі платники все частіше надають перевагу дистанційному формату взаємодії з фіскальною службою. На сьогодні показник електронної звітності по нашій області становить 79 відсотків. Також мешканці нашого регіону оцінили зручність та легкість користування оновленим «Електронним кабінетом платника податків». Якщо у 2017 році його сервісами скористалися 92 тисячі запорізьких платників, то тільки за сім місяців 2018-го – вже 83 тисячі.

Тож, фіскальна служба Запорізької області стає більш мобільною та сучасною.

Електронний кабінет надає доступ до податкової інформації в режимі реального часу, що не потребує формування додаткових запитів та отримання витягів, і дає можливість перегляду як всієї податкової інформації, так і документів, які подавались в паперовому та електронному вигляді.

Також функціональна частина ЕКП пропонує такі послуги:

  • доступ в режимі он-лайн до інформації з реєстрів доходів фізичних осіб;
  • отримання відомостей про суми отриманих доходів і утриманих податків;
  • електронне листування з органами ДФС;
  • доступ до особистої інформації (реєстраційні та облікові дані, індивідуальний календар, дані інтегрованої картки);
  • подання звітності;
  • сплата податків (для фізичних осіб);
  • сервіси систем електронного адміністрування ПДВ та електронного адміністрування реалізації пального;
  • надсилання запитів на отримання інформації, заяв на реєстрацію платником окремих податків, отримання витягів з реєстрів;
  • реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та інші.

Вхід до Електронного кабінету платника здійснюється за адресою: https://cabinet.sfs.gov.ua/, а також через офіційний веб-портал ДФС. Отже, для цього не потрібно встановлювати додаткове програмне забезпечення. Його функціонал складається з двох частин: відкритої (загальнодоступної), увійти до якої можна без ідентифікації користувача, та приватної – це власне, особистий кабінет, вхід до якої передбачено за допомогою електронного цифрового підпису. Електронні ключі можна безкоштовно отримати у фіскальній службі (http://acskidd.gov.ua/).

Поділитися новиною в соцмережах: