НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Юліана Козаченко: «Запорізькі платники сплатили до бюджету майже 388 мільйонів гривень військового збору»

Внесок платників податків Запорізької області до держбюджету у вигляді військового збору з початку року склав 387,6 мільйона гривень (без показників великих підприємств, які обслуговуються в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС). Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, це на 81,7 мільйона або на 26,7 відсотка більше, ніж торік.

Лише у вересні було перераховано майже 45 мільйонів, що перевищує рівень сплати аналогічного періоду на 8 мільйонів.

У територіальному розрізі переважну більшість надходжень забезпечили платники м. Запоріжжя – понад 200 мільйонів, суб’єкти господарювання-юридичні та фізичні особи м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів поповнили бюджет на 43 мільйони, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів –  36,6 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – майже 30 мільйонів, близько 20 мільйонів надійшло з доходів мешканців Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського районів та майже 17 мільйонів – Пологівського, Більмацького та Розівського районів.

Нагадаємо, ставка військового збору складає 1,5 відсотка від доходів громадян, у тому числі, іноземних, які оподатковуються під час їх нарахування (зарплата, винагороди за трудовими договорами, від продажу об’єктів майнових і немайнових прав, від операцій з майном та інші).

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

Юліана Козаченко: «Бюджети громад Запорізької області отримали майже 6 мільярдів гривень»

З початку року запорізькі платники податків спрямували до місцевих бюджетів 5 мільярдів 913 мільйонів гривень (без урахування даних великих підприємств, які перебувають на обліку в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС).

Коментуючи надходження, в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко повідомила, що доходи скарбниць громад порівняно з минулорічними зросли майже на 817 мільйонів або на 16 відсотків.

Найбільші надходження до бюджетів забезпечила сплата податку на доходи фізичних осіб, яка за дев’ять місяців склала майже 3,6 мільярда гривень, що на 656 мільйонів або на 22 відсотки більше, ніж торік.

Від представників малого і середнього підприємництва надійшло 803 мільйони гривень єдиного податку, що майже на 134 мільйони або на 20 відсотків перевищує показники січня-вересня 2017 року.

Оподаткування земель поповнило бюджети на 849 мільйонів, землекористувачі та власники ділянок збільшили відрахування відносно минулого року на 22 мільйона.

Від роздрібної реалізації суб’єктами господарювання підакцизних товарів казна отримала 145 мільйонів гривень акцизного податку. Надходження від рентних платежів за користування природними ресурсами зросли порівняно з аналогічним періодом 2017 року на 15 мільйонів і склали 136,8 мільйона.

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

Керівництво фіскальної служби регіону долучилося до роботи чергової сесії Запорізької обласної ради

У Запоріжжі відбулося пленарне засідання двадцять четвертої сесії обласної ради. У її роботі взяв участь заступник начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Олег Матвійчук.

Згідно з регламентом депутати обговорювали бюджетні питання, зокрема перерозподіл дохідної частини обласного бюджету. З початку року до місцевих бюджетів Запорізької області надійшло 5 мільярдів 913 мільйонів гривень податків і зборів. За даними Департаменту фінансів облради дохідна частина обласного бюджету перевиконана на 84,7 мільйона гривень. Депутати розглянули напрямки, за якими планується спрямувати бюджетні кошти. Фінансування має бути направлено на соціальні, інфраструктурні проекти та охорону здоров’я.

У ході засідання голова Запорізької облдержадміністрації Костянтин Бриль зупинився на питанні розвитку автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення. Він наголосив, що майже половина коштів на фінансування ремонту дорожнього покриття надійшло від проведення митного експерименту – 413 мільйонів гривень. Очільник регіону подякував запорізьким підприємствам за сумлінну сплату податків та митних платежів, адже тільки завдяки спільній роботі бізнесу та органів влади відбуватиметься розвиток регіону та мешканці області зможуть відчути поліпшення якості автодоріг.

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

У письмових зверненнях запоріжці повідомляють про факти ухилення від оподаткування

З початку року до територіальних органів ГУ ДФС у Запорізькій області та Запорізької митниці ДФС надійшло 311 письмових звернень від громадян.

За змістом основних питань у 227 випадках (73% від загальної кількості) автори листів інформували фіскальну службу про факти ухилення від сплати податків. Двадцять два громадянина звертались стосовно проведення контрольно-перевірочних заходів, вісімнадцять осіб цікавились інформацією щодо загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного соціального внеску.

Також до фіскальної служби звертались колективно: 257 осіб надіслали 25 звернень, відповіді на які було надано вчасно.

У поточному році посадові особи ДФС у Запорізькій області провели 54 особистих прийоми громадян. Актуальними на цих заходах були питання стосовно особливостей оподаткування (50% від загальної кількості), реєстрації та обліку платників податків (13%) та контрольно-перевірочної роботи (11%).

Із докладною інформацією про те, як звернутися до органів фіскальної служби області, можна ознайомитися у розділах «Приймальня громадян» та «Контакти» на сайті Головного управління ДФС у Запорізькій області: http://zp.sfs.gov.ua/pryimalnia-gromadian, http://zp.sfs.gov.ua/kontakti.

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

Юліана Козаченко: «Запорізькі платники спрямували до державного бюджету майже 5 мільярдів гривень»

Платники податків Запорізької області за дев’ять місяців поточного року поповнили державний бюджет України на 4 мільярди 881 мільйон гривень. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко.

– Порівняно з аналогічним періодом 2017 року рівень податкових відрахувань збільшився на 1 мільярд 40 мільйонів або на 27 відсотків. Більшу частину надходжень сформували чотири платежі – податок на додану вартість, податок на доходи фізичних осіб, податок на прибуток підприємств та військовий збір, – зазначила Юліана Козаченко.

Найбільший ресурс держбюджет отримав від сплати податку на додану вартість – понад 2,3 мільярда гривень, що на 570 мільйонів більше, ніж торік.

З доходів фізичних осіб сплачено 1 мільярд 641 мільйон гривень ПДФО, рівень надходжень минулого року перевищено майже на 303 мільйони або на 22 відсотки.

Підприємства регіону перерахували майже 531 мільйон гривень податку на прибуток, збільшення до рівня 2017 року склало 130 мільйонів або 32 відсотки.

Також держбюджет отримав понад 387 мільйонів гривень військового збору, це на 81,7 мільйона та на 26,7 відсотка більше минулорічної суми надходжень.

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

 Юліана Козаченко: «Запорізькі роботодавці сплатили понад 5 мільярдів гривень єдиного соціального внеску»

З початку року надходження ЄСВ від роботодавців Запорізької області склали 5 мільярдів 114 мільйонів гривень. Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, це на 1,6 мільярда перевищує рівень минулого року. Рівень сплати єдиного соціального внеску у регіоні зростає щомісячно.

Найбільші суми до соціальних фондів сплатили страхувальники м. Запоріжжя – 2 мільярди 765 мільйонів гривень ЄСВ, платники м. Енергодар перерахували майже 538 мільйонів гривень, м. Мелітополь та Мелітопольського і Приазовського районів – 491 мільйон, м. Бердянськ та Бердянського і Приморського районів – 380 мільйонів, Вільнянського разом з Запорізьким та Новомиколаївським районами – 225 мільйонів гривень.

Нагадуємо, що єдиний соціальний внесок – це основне джерело наповнення пенсійного фонду та фондів соціального страхування. У 2018 році мінімальний страховий внесок фізичних осіб-підприємців та фермерських господарств складає 819,06 гривні, ставка ЄСВ на доходи найманих працівників – 22 відсотки, максимальна величина бази нарахування внеску – 15 розмірів мінімальної зарплати.

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

День відкритих дверей в Університеті митної справи та фінансів

Шостого жовтня та 24 листопада Університет митної справи та фінансів запрошує абітурієнтів на День відкритих дверей за адресою: м. Дніпро, вул. В.Вернадського, 2/4, каб. 137, тел. (056)756-05-00; тел. (098)451-01-82.

Навчально-науковий інститут «Митна академія» Університету митної справи та фінансів запрошує випускників шкіл та учнів 10-х класів до Школи юного митника, яка розпочинає свою роботу 31 жовтня 2018 року.

Більш детальну інформацію можна отримати на сайті: www.umsf.dp.ua.

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

Запрошуємо на роботу: відкрито вакансії у податковій міліції фіскальної служби Запорізької області

У Головному управлінні ДФС у Запорізькій області оголошено конкурс на 10 вакансій слідчих та оперативних співробітників.

Кандидати на ці посади повинні мати вищу освіту за фахом фінансово-економічного чи юридичного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра та досвід роботи за фахом не менше двох років.

Якщо ви відповідаєте цим вимогам, маєте бажання та необхідні особистісні якості, зокрема, дисциплінованість, гарну фізичну підготовку, високий рівень морально-етичної поведінки; володієте державною мовою, сучасними інформаційними технологіями, запрошуємо на роботу до лав податкової міліції.

Для отримання більш детальної інформації звертайтеся до управління по роботі з персоналом за телефоном: 213-50-23, адреса: м. Запоріжжя, проспект Соборний, 166.

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

 

Юліана Козаченко: «Запорізькі платники податків отримали 38,5 тисяч електронних ключів»

Популярність електронних сервісів фіскальної служби дедалі зростає, тож все більше користувачів звертаються за отриманням ключів електронного підпису, які дають доступ до Електронного кабінету платника податків.

З початку року до Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС звернулись понад 13 тисяч запоріжців, які отримали 38,5 тисяч електронних ключів.

Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, лише у вересні пункти реєстрації користувачів прийняли 1,4 тисячі клієнтів, яким безкоштовно було видано 4,5 тисячі ключів електронного цифрового підпису. В середньому кожного дня у Запорізькій області електронні ключі отримують близько 80 користувачів.

Керівник фіскальної служби регіону підкреслила, що цифровий підпис надає доступ платникам до багатьох податкових он-лайн сервісів, зокрема отримання довідок, подання декларацій, перегляд інформації з реєстрів та електронних систем тощо.

Більше інформації про роботу Акредитованого центру сертифікації ключів, його регіональних відділень, особливості отримання ЕЦП для різних категорій користувачів можна дізнатись на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД http://acskidd.gov.ua.

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

 

Олексій Мужев: «Запорізькі митники встановили 330 правопорушень на 147 мільйонів гривень»

За вісім місяців 2018 року співробітники Запорізької митниці ДФС виявили 330 порушень митного законодавства України на суму 147,3 мільйона гривень. Торік за цей же період було викрито 291 правопорушення на значно меншу суму – 27,7 мільйона гривень. Про це повідомив очільник митниці Олексій Мужев.

З початку року фахівці Запорізької митниці ДФС розглянули 181 справу про порушення митних правил, за результатом яких на правопорушників накладено майже 10 мільйонів гривень штрафних санкцій. Судові органи винесли рішення по 63 справам про конфіскацію предметів правопорушень загальною вартістю 940 тисяч гривень та застосування санкцій на суму 552 тисячі гривень.

Окрім боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Запорізька митниця ДФС під час оформлення імпорту та експорту товарів сприяє дотриманню прав інтелектуальної власності, захисту авторських та суміжних прав правовласників.

Лише у серпні відбулось 19 призупинень митного оформлення товарів, які потенційно містили об’єкти права інтелектуальної власності. Основна номенклатура таких товарів складалася з предметів одягу відомих світових брендів, запасних частин до промислового обладнання, цифрової техніки тощо.

Після отримання листів від осіб, уповноважених представляти інтереси власників прав на знаки для товарів і послуг та промислових зразків, митне оформлення зазначених товарів було завершено.

 Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

 Українка намагалась вивезти до Туреччини незадекларовані предмети старовини

У четвер 27 вересня у міжнародному аеропорті м. Запоріжжя під час митного оформлення рейсу «Запоріжжя-Стамбул» у пасажирки було виявлено старовинні монети, медалі та ніж із кістки моржа.

Громадянка України обрала для проходження «зелений коридор», де контроль здійснюється у спрощеному порядку, тобто без заповнення митної декларації. Проте після перетину «білої смуги», співробітники Запорізької митниці ДФС виявили у ручному багажі жінки 60 старовинних монет з металу білого кольору та 4 частини старовинних монет з металу білого кольору, а також ніж для розрізання паперу з піхвами із кістки моржа та 3 медалі. При цьому, пасажирка не мала при собі жодних дозвільних документів та експертних висновків мистецтвознавця, необхідних для їх перевезення. За даним фактом складено протокол про порушення митних правил, предмети тимчасово вилучені.

Зазначимо, що обмеження до переміщення через митний кордон України предметів старовини регламентується ст. 373 МКУ, Закону України від 21 вересня 1999 року №1068 «Про вивезення, ввезення та повернення культурних цінностей» та Інструкцією про порядок оформлення права на вивезення, тимчасове вивезення культурних цінностей та контролю за їх переміщенням через державний кордон України, затвердженою наказом Міністерства культури і мистецтв України від 22 квітня 2002 року за № 258.

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

 

ДФС впроваджує електронний чек для спрощення обліку готівкових розрахунків

Державна фіскальна служба запровадила в тестовому режимі електронний чек (e-Receipt), який дозволить відмовитися від касових апаратів і паперових фіскальних чеків.

На період тестування електронний чек функціонуватиме паралельно з паперовим.

Це система, яка дозволяє реєструвати розрахунки в режимі онлайн і не потребує надання до контролюючих органів  паперових документів. Систему можна встановити на будь-який електронний пристрій, зокрема, на смартфон з підключенням до інтернету.

Систему інтегровано в електронний кабінет платника і покупець матиме можливість у відкритій частині електронного кабінету перевірити чек, який він отримав від продавця.

Під час готівкових розрахунків система генерує електронний чек, реєструє його в системі ДФС і доповнює QR-кодом, після чого передає на вказаний пристрій.

Інформація про фіскальний номер чека та його QR-код зберігатиметься в Електронному кабінеті платника, її зможуть переглядати як продавці, так і покупці.

Система (сервіс електронного чека і перевірка чеків в електронному кабінеті) працюватиме цілодобово, безкоштовно й не потребуватиме абонентської плати.

Експериментальний проект щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмно-технічних комплексів для реєстрації розрахункових операцій буде діяти до 31 грудня 2019 року.

Платник єдиного податку — юридична особа переходить на сплату податку на прибуток. Як звітувати?

Платники єдиного податку, які з 01 січня поточного року або пізніше переходять на загальну систему оподаткування, сплачують податок на прибуток на підставі податкової декларації за річний податковий (звітний) період (як новостворені), який для них починається з дати переходу на загальну систему та закінчується 31 грудня такого року.

Тобто, у разі переходу платником єдиного податку на загальну систему оподаткування (податок на прибуток підприємств) в середині року такий платник податку подає податкову декларацію з податку на прибуток підприємств, за податковий (звітний) рік, який починається з дати переходу на загальну систему оподаткування та закінчується 31 грудня такого року.

У Декларації показники доходу від будь-якої діяльності (рядок 01), фінансового результату до оподаткування (рядок 02) та об’єкта оподаткування (рядок 04) визначаються за період перебування такого платника на загальній системі оподаткування.

Разом з такою Декларацією необхідно подати фінансову звітність, у тому числі, за період перебування на спрощеній системі оподаткування.

Якщо сума доходів за податковий (звітний) рік, який починається з дати переходу на загальну систему оподаткування та закінчується 31 грудня такого року, не перевищує 20 млн. грн., то об’єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на різниці за умови прийняття рішення про таке незастосування і зазначення інформації про таке рішення у Декларації.

Зазначена норма передбачена п. 137.5 ст. 137, пп. 134.1.1 ст. 134 Податкового кодексу України.

 Платник єдиного податку виплачує дивіденди за  2017 рік. Чи сплачувати авансовий внесок з податку на прибуток при їх виплаті?

Емітент корпоративних прав, який приймає рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), нараховує та вносить до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток (крім випадків, передбачених п.п. 57.1 1.3 ст. 57 Податкового  кодексу).

Обов’язок з нарахування та сплати авансового внеску з податку на прибуток за ставкою 18% покладається на будь-якого емітента корпоративних прав (крім платників єдиного податку), що є резидентом, незалежно від того, чи користується такий емітент пільгами із сплати податку, чи у вигляді застосування іншої ставки податку (п.п. 57.1. 12  ст. 57 Податкового кодексу у редакції, що діє з 01.01.2018).

Отже, починаючи з 01.01.2018 для платників єдиного податку відмінено обов’язок з нарахування та сплати авансового внеску при виплаті дивідендів.

Тобто, при виплаті дивідендів у 2018 році за результатами фінансово-господарської діяльності за 2016, 2017 роки, платники єдиного податку у 2018 році не нараховують та не сплачують до бюджету авансові внески з податку на прибуток.

Зазначена норма передбачена п 57.1. 1 ст. 57 Податкового  кодексу України.

Подання підприємством декларації з транспортного податку у разі переходу права власності на легковий автомобіль

Об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше 5 років включно (2013 рік) і середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати (в 2018 році — 1,396 млн грн).

Платники транспортного податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію з транспортного податку, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

У разі придбання  об’єктів оподаткування протягом року декларація подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об’єкт.

Отже, при переході права власності на об’єкт оподаткування подається Декларація з типом «Уточнююча» протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт.

Зазначена норма передбачена ст. 267 Податкового  кодексу України.

З якого періоду новостворена юридична особа вважається платником єдиного податку третьої групи?

 Відповідно до ст. 298 Податкового кодексу України зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Для зареєстрованих в установленому законом порядку суб’єктів господарювання (новостворених), які протягом 10 календарних днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої, зокрема, для третьої групи, перший податковий (звітний) період починається з першого числа місяця, в якому відбулася державна реєстрація (ст. 294 Податкового кодексу України).

 За якою ставкою сплачують ЄСВ підприємці – іноземні громадяни?

 Іноземний громадянин, який бажає вести бізнес та отримувати доходи в Україні, може зареєструватися приватним підприємцем.

Такий іноземець самостійно обирає систему оподаткування та сплачує податки і збори відповідно до законодавства  України. Не є виключенням і єдиний соціальний внесок.

Єдиний внесок сплачується на загальних підставах за ставкою 22 відсотки як з доходу, отриманого ним від здійснення підприємницької діяльності, так і з заробітної плати найманих працівників такого приватного підприємця.

Який граничний термін сплати єдиного внеску за себе ФОП – платниками єдиного податку (19 чи 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом)?

Платники єдиного внеску, зазначені у ст. 4 Закону України  «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями, фізичні особи — підприємці – платники єдиного податку зобов’язані сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Таким чином, граничний термін сплати єдиного внеску за себе фізичними особами-підприємцями, які застосовують спрощену систему оподаткування – 19 число місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний соціальний внесок.

У разі якщо останній день строків сплати єдиного внеску припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати єдиного внеску вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

Якщо дохід нараховано податковим агентом, але не виплачено, чи необхідно перераховувати податок на доходи фізичних осіб  до бюджету?

Нормами Податкового кодексу визначено строки перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб з нарахованого (виплаченого) оподатковуваного доходу залежно від форми виплати такого доходу.

Так,  якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду,  тобто не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу. Зазначена норма визначена пп. 168.1.5  ст. 168 Податкового кодексу України.

 

 

Підприємством-платником акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів зареєстровано філію, яка здійснює продаж таких товарів. Хто є платником акцизного податку?

Платником акцизного податку є особа – суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.

Суб’єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку за місцезнаходженням пункту продажу товарів не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, в якому здійснюється господарська діяльність.

Суб’єктами господарювання є господарські організації — юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до ГКУ, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку (п. 1 ч. 2 ст. 55 Господарського кодексу України).

Такі суб’єкти господарювання мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи.

Філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій (ч. 1 ст. 95 Цивільного кодексу України).

Філії не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення (ч. 3 та ч. 5 ст. 95 ЦКУ).

Отже, платником акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів є суб’єкт господарювання, зокрема юридична особа.

Як наслідок, філія такої юридичної особи не може бути зареєстрована як платник акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Зазначена норма передбачена п.п.  212.1.11, п.п. 212.3.1 прим. 1 ст. 212 Податкового кодексу.

Підприємство передає майно за договором безоплатної позики. Чи оподатковується ПДВ така операція?

Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, у тому числі операції з безоплатної передачі.

Постачання товарів – це будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів — виходячи із звичайної ціни).

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв’язку з компенсацією вартості товарів/послуг.

За договором позики одна сторона (позикодавець) передає у власність другій стороні (позичальникові) грошові кошти або інші речі, визначені родовими ознаками, а позичальник зобов’язується повернути позикодавцеві таку ж суму грошових коштів (суму позики) або таку ж кількість речей того ж роду та такої ж якості (ст. 1046 Цивільного кодексу України).

Таким чином, безоплатна передача майна на підставі договору позики, що визначається як постачання,  підлягає оподаткуванню ПДВ на загальних підставах.

Зазначена норма визначена  п.п. 14.1.191 ст. 14, п.п. «а» п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України.

Комісіонер, за договором комісії, здійснює продаж підакцизних товарів, які належать комітенту. Хто є платником акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів?

Платником акцизного податку є суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів.

За договором комісії одна сторона (комісіонер) зобов’язується за дорученням другої сторони (комітента) за плату вчинити один або кілька правочинів від свого імені, але за рахунок комітента (ст. 1011 Цивільного кодексу України).

Отже, платником акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів є комісіонер, як особа, яка здійснює реалізацію товарів (в тому числі через власні пункти продажу).

Виникнення обов’язку із нарахування та сплати акцизного податку у інших осіб (у тому числі власника товару) не передбачено.

Обов’язок із нарахування та сплати акцизного податку у інших осіб (у тому числі власника товару) не виникає.

Зазначена норма передбачена п.п 212.1.11 ст. 212 Податкового кодексу України.

Платник єдиного податку виплачує дивіденди нерезиденту.

Як сплачується податок з доходів нерезидентів?

Платник єдиного податку, який здійснює на користь нерезидента — юридичної особи або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва на території України) будь-які виплати з доходів із джерелом їх походження з України, отриманим таким нерезидентом, здійснює нарахування та сплату податку з доходів нерезидента в порядку, розмірі та у строки, встановлені розділом III Податкового кодексу.

П.п. 141.4.2. ст. 141 Податкового кодексу визначено, що резидент, який здійснює на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності, утримує податок з таких доходів за ставкою в розмірі 15% (крім доходів, зазначених у п.п. 141.4.3 — 141.4.6 та 141.4.11) їх суми та за їх рахунок.

Податок сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності.

Отже, у разі виплати нерезиденту доходу, отриманого від провадження господарської діяльності з джерелом походження з України, платник єдиного податку під час такої виплати повинен утримати податок з доходів нерезидента.

Податок з доходів нерезидента сплачується до бюджету під час такої виплати за  рахунок нерезидента.

Зазначена норма передбачена п.п. 141.4.2. ст. 141; п. 297.5 ст. 295 Податкового кодексу.

Підприємство відвантажило товари на спрощеній системі оподаткування, а оплату отримало, сплачуючи податок на прибуток. Які податкові наслідки?

Платником податку на прибуток, який обліковує різниці, фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму доходу, отриманого як оплата за товари (роботи, послуги), відвантажені (надані) під час перебування на спрощеній системі оподаткування.

Отже, якщо платник податку на прибуток отримав оплату за товари (послуги), що були відвантажені (надані) у минулих роках під час перебування на спрощеній системі оподаткування, то фінансовий результат податкового (звітного) періоду необхідно збільшити на суму доходу, отриманого як оплата за такі товари (роботи, послуги).

Зазначена норма передбачена пп. 140.5.12 ст. 140 Податкового кодексу України.

Підприємством нараховано найманому працівнику премію за минулі податкові періоди. Який порядок оподаткування податком на доходи фізичних осіб?

Заробітна плата це — основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом.

Заробітна плата є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок.

Якщо нарахування фонду оплати праці здійснюються за попередній період, зокрема, у зв’язку з уточненням кількості відпрацьованого часу, виявленням помилок, вони відображаються у фонді оплати праці того місяця, у якому були здійснені нарахування (п.п.1.6.2 р.1 «Інструкції зі статистики заробітної плати», затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.04 №5).

Отже, доплати, надбавки і премії, які нараховуються платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму, включаються до складу його заробітної плати і підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб і військовим збором у тому місяці, в якому здійснені нарахування.

Зазначена норма передбачена пп.14.1.48 ст.14, пп.163.1.2 ст.163, пп.168.1.1 ст.168 Податкового кодексу України.

Що потрібно для укладення договорів про визнання електронних документів: новації 2018 року

З початку року  електронний документообіг здійснюється на підставі Договору про визнання електронних документів.

Для цього необхідно надіслати до фіскального органу за основним місцем обліку в електронному вигляді заяву про приєднання (F/J1392001).

При цьому, уже діючий договір є чинним, поки не закінчиться термін дії ЕЦП, за допомогою яких він був підписаний. Отже повторно відправляти «Заяву про приєднання до договору (F/J1392001)»  не потрібно.

Для заповнення реквізитів «до договору про визнання електронних документів» слід скористатися відомостями про такі договори, що розміщені на сайті ДФС, у відкритій частині “Електронного кабінету” (за посиланням – https://cabinet.sfs.gov.ua/contract).

Так, зокрема, у лівій частині сторінки “Електронного кабінету” у розділ “Договір про визнання електронних документів” необхідно обирати відповідний договір із ДФС за місцем обслуговування.

Нагадаємо, що за допомогою ключів електронного цифрового підпису (ЕЦП) платники податків можуть отримати доступ до он-лайн сервісів фіскальної служби.

Посилені сертифікати електронного цифрового підпису застосовуються при надсиланні звітності до органів ДФС та митної служби, Пенсійного фонду України та інших відомств.

Платник ПДВ протягом 12 місяців не здійснював постачання товарів та послуг. Чи можна анулювати реєстрацію платника  ПДВ?

Реєстрація платника ПДВ діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку.

Таке виключення з реєстру платників ПДВ відбувається, зокрема, якщо особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає фіскальному органу декларації з ПДВ та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов’язання чи податкового кредиту.

Отже, якщо у платника ПДВ протягом 12 послідовних податкових місяців відсутні операції з постачання та при цьому наявні обсяги придбання за рахунок яких сформовано податковий кредит, то підстави для анулювання реєстрації платника ПДВ відсутні.

Зазначена норма передбачена п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України.

Отримали подарунок від підприємства? Дізнайтесь про оподаткування

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків, якщо їх вартість не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.

Зазначена норма застосовується тільки у разі надання подарунків у натуральній формі.

Законом України «Про державний бюджет на 2018 рік» від 07.12.2017 року № 2246 V-ІІІ, з 1 січня 2018 року мінімальна заробітна плата встановлена у розмірі 3 723 гривні.

Отже, якщо в 2018 році вартість подарунка, який надається юридичною особою фізичній особі, не перевищує 930,75 грн. (3723 грн. х 25%), то його вартість не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.

Якщо вартість подарунка перевищує у 2018 році 930,75 грн., то він оподатковується за ставкою 18%, з урахуванням натурального коефіцієнта, передбаченого п. 164.5 Податкового кодексу.

Крім того, такий подарунок оподатковується військовим збором за ставкою 1,5%.

У Податковому розрахунку за формою №1ДФ вартість подарунків відображається за ознакою доходу «160».

Зазначена норма визначена пп.165.1.39 ст. 165 Податкового кодексу України.

 ГУ ДФС у Запорізькій області

 

 

Реорганізація об’єднаних територіальних управлінь Пенсійного фонду України в Запорізькій області: сучасний сервіс та ефективне використання ресурсів

Уряд 22 серпня 2018 року ухвалив рішення щодо реорганізації територіальних органів Пенсійного фонду України в 15 областях, у тому числі і в Запорізькій області шляхом приєднання до Головного управління 12 територіальних органів Фонду області.

Зазначені зміни мають суто організаційний характер, їх безпосередня мета – це оптимізація структури органів Фонду шляхом централізації функціональних процесів на рівні Головного управління, таких як бухгалтерських облік, робота з персоналом, юридичне супроводження, адміністративно-господарське забезпечення тощо.

Враховуючи досвід інших 6 областей, в яких торік відбулися схожі процеси,   є всі підстави говорити: пенсіонери області не відчують будь-яких негативних змін. Навпаки, сподіваємось, що вони відчують позитивні результати, тому що кількість сервісних центрів в процесі реорганізації буде збільшено, де можна отримати будь-які пенсійні послуги тощо.

Сьогодні в Запорізькій області вже працюють 29 відділів обслуговування громадян, планується відкриття ще чотирьох. Також обслуговування громадян здійснюється і в 53-х віддалених робочих місцях якнайближче до мешканців сіл і райцентрів – на територіях об’єднаних територіальних громад, у центрах надання адміністративних послуг, на підприємствах області.

Основним завданням пенсійників залишається підвищення якості обслуговування громадян та постійне впровадження дистанційних форм обслуговування. Наразі отримати послуги від Пенсійного фонду можна й не виходячи з дому. Наприклад, фахівці надають відповіді через Skype-зв’язок та електронну пошту, також здійснюються «дзвінки ввічливості», працюють «прямі» та «гарячі» телефонні лінії. Для інтернет-користувачів впроваджено нові сервіси, мета яких – спростити отримання інформації безпосередньо від Пенсійного фонду України. Мова йде про sms-інформування та надання онлайн-довідки з QR-кодом, що підтверджує достовірність наданої відповіді. Тепер пенсіонери можуть дізнатися про призначення чи перерахунок пенсії, отримавши sms-повідомлення на свій мобільний телефон. А застраховані громадяни мають змогу кожного місяця контролювати своїх роботодавців з питань своєчасної сплати страхових внесків, дізнатись розмір відрахувань, а також  загальний період свого страхового стажу.

Налаштувати сервіси можна самостійно в особистому кабінеті на веб-порталі інформаційних послуг Пенсійного фонду за адресою: https://portal.pfu.gov.ua

Зручно, ефективно і сучасно – амбітна та важлива мета, яку поставило і досягає   Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, здійснюючи заходи щодо реорганізації своїх територіальних органів.

Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області

 

Документальна планова перевірка. Підстави та тривалість проведення. 

Документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.

План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік розміщено на офіційному веб-сайті ДФС України: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/320874.html.

До плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) фіскального органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної планової перевірки надається лише у випадку, коли платнику податків не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Тривалість документальної планової перевірки не повинна перевищувати 30 робочих днів для великих платників податків.

Для суб’єктів малого підприємництва строки проведення документальної планової перевірки  не повинні перевищувати 10 робочих днів.

Для інших платників податків тривалість документальної планової перевірки не має перевищувати 20 робочих днів.

Продовження строків проведення документальної планової перевірки  можливе за рішенням керівника фіскального органу не більш як на 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва — не більш як на 5 робочих днів, інших платників податків – не більш як на 10 робочих днів.

Зазначена норма передбачена ст. 77, п. 82.1  ст. 82 Податкового кодексу України.

ГУ ДФС у Запорізькій області

Скористайтесь покращеною пошуковою системою Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу 

До пошукової системи Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (ЗІР) внесено зміни.

Так розділи «Запитання-відповіді з Бази знань», «Нормативні та інформаційні документи» та підрозділу «Письмові звернення» розділу «Єдиний реєстр ІПК, Електронний кабінет, письмові звернення» доповнені новою функціональною кнопкою «Нове у розділі».

Скориставшись кнопкою «Нове у розділі», можливо здійснити вибірку та ознайомитись із запитаннями-відповідями, документами, відповідями на письмові звернення або всіма одночасно (в залежності від обраного джерела пошуку), внесеними в ЗІР протягом останніх семи календарних днів.

Крім того, для додаткової деталізації пошуку необхідної інформації, пошукову систему ЗІР доповнено критерієм, який дозволяє розподіляти інформацію за типами платників (юридичні, фізичні, самозайняті особи або всі типи платників).

Про використання пошукової системи ЗІР можна дізнатись у розділі «Про ресурс» на офіційному веб-сайті ДФС України:  http://zir.sfs.gov.ua/main/index/about.

ГУ ДФС у Запорізькій області

Вчасно сплатіть податки!

Нагадуємо, що на відміну від граничних строків подання звітності та сплати ЄСВ (які переносяться на наступний за вихідним або святковим робочий день), для строків сплати податків та зборів таке перенесення не передбачено.

Отже податки та збори, передбачені ПКУ, останній строк сплати яких спливає у неробочий (вихідний або святковий) день, необхідно сплатити напередодні.

28 вересня 2018 року останній день сплати:

— податку на додану вартість за серпень 2018 року;

— плати за землю за серпень 2018 року;

— податку на доходи фізичних осіб із нарахованого, але не виплаченого доходу за серпень 2018 року;

— військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу за серпень 2018 року;

— акцизного податку за серпень 2018 року;

— рентної плати за користування радіочастотним ресурсом  за серпень 2018 року;

— звіту про контрольовані операції за 2017 рік.

ГУ ДФС у Запорізькій області

Тривалість проведення документальної позапланової перевірки

Про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) фіскального органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Тривалість проведення документальної позапланової перевірки  для великих платників податків не повинна перевищувати 15 робочих днів.

Для суб’єктів малого підприємництва строки проведення документальної позапланової перевірки  не повинні перевищувати  5 робочих днів.

Для інших платників податків тривалість документальної позапланової перевірки не має перевищувати  10 робочих днів.

Продовження строків проведення документальної позапланової перевірки можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва — не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків – не більш як на 5 робочих днів.

Зазначена норма передбачена ст. 78, п. 82.2  ст. 82 Податкового кодексу України.

ГУ ДФС у Запорізькій області

Чи ведуть наймані працівники підприємця — платника єдиного податку  Книгу обліку доходів?

Платники єдиного податку — підприємці першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

Форми Книги обліку доходів, книги обліку доходів і витрат та порядки їх ведення затверджені наказом МФУ від 19.06.2015 № 579.

У Книзі щоденно відображається дохід від провадження господарської діяльності, із сумарним підсумком за місяць, квартал, рік.

Отримана протягом податкового (звітного) періоду сума коштів за продані товари, виконані роботи (послуги0 в грошовій формі, відображається окремо в готівковій та безготівковій формі (готівкові і безготівкові надходження відображаються окремими рядками).

Дані Книги заповнюються у гривнях з копійками та використовуються платником податку для заповнення податкової декларації платника єдиного податку.

Нормами Податкового кодексу  та наказу № 579 не передбачено ведення окремо Книги обліку доходів (Книги обліку доходів та витрат) найманими працівниками фізичної особи – підприємця — платника єдиного податку.

  ГУ ДФС у Запорізькій області             

Чи передбачена відповідальність фізичної особи за несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб, зазначеного  в податковій декларації?

Фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених Податковим кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 10 відс. погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 20 відс. погашеної суми податкового боргу.

Крім цього, при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків, після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100% річних облікової ставки НБУ, діючої на кожний такий день.

Зазначена норма визначена п. 179.7 ст. 179,  п. 126.1 ст. 126, п.п. 129.1.3 та п. 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України.

ГУ ДФС у Запорізькій області

Чи враховує при розрахунку загальної чисельності працівників, призваних на військову службу під час мобілізації, на особливий період платник єдиного податку?

При розрахунку загальної кількості осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником єдиного податку — фізичною особою, не враховуються наймані працівники, які перебувають:

—  у відпустці у зв’язку з вагітністю і пологами,

— у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку,

— а також працівники, призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

Одним із критеріїв перебування на спрощеній системі оподаткування для підприємців — платників єдиного податку 2-ї групи є не перевищення кількості осіб, які одночасно перебувають  з ним  трудових відносинах 10 осіб.

Тобто, з метою перевірки права перебування на спрощеній системі оподаткування,  при розрахунку загальної кількості найманих осіб у підприємця, не  враховуються працівники, які призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

Зазначена норма передбачена  п.п. 291.4.1 ст. 291 Податкового  кодексу України.

ГУ ДФС у Запорізькій області

Чи визначається як податкова декларація звіт про суми податкових пільг?

Податкова декларація, розрахунок, звіт це — документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов’язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов’язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків — фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Облік сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, здійснюється відповідно до «Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг» затвердженого постановою КМУ від 27.12.10  №1233.

Суб’єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв’язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та складає звіт про суми податкових пільг за формою згідно з додатком до Порядку №1233.

Звіт про суми податкових піль подається за три, шість, дев’ять і дванадцять календарних місяців за місцем реєстрації суб’єкта господарювання протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду. У разі коли суб’єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається.

У звіті у графах «Код пільги згідно з довідником пільг» та «Найменування податкової пільги» зазначається код та найменування податкової пільги за кожним видом  пільг відповідно до довідника пільг.

На сьогодні є чинним Довідник №81/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету на 31.12.16 та Довідник №81/2 інших податкових пільг станом на 31.12.16.

Зазначена норма передбачена п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України та постановою КМУ від 27.12.10 №1233 «Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг».

 ГУ ДФС у Запорізькій області

Юліана Козаченко: «Фіскальна служба Запорізької області видала 34 тисячі електронних ключів»

За сім місяців поточного року запорізькі платники отримали в органах фіскальної служби регіону понад 34 тисячі електронних ключів. Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, фахівці пунктів реєстрації користувачів надали послуги майже 12 тисячам відвідувачам.

У липні до органів ДФС області за ключами електронного цифрового підпису звернулося 1300 громадян та представників бізнесу, яким видано майже 4 тисячі посилених сертифікатів ЕЦП.

Керівник фіскальної служби регіону підкреслила, що цифровий підпис надає доступ платникам до багатьох он-лайн сервісів фіскальної служби, зокрема, за допомогою Електронного кабінету можна отримувати послуги ДФС, залишаючись на робочому місці.

Термін дії посилених сертифікатів відкритих ключів становить два роки з моменту їх формування. Генерація особистих ключів підписувачів виконується на носії клієнтів, зокрема, це флеш-носії, CD/DVD, захищені носії ключової інформації та інші.

Докладна інформація про роботу Акредитованого центру сертифікації ключів та його відділень розміщена на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (http://acskidd.gov.ua).

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

 Справу щодо організаторів конвертаційного центру із 200-мільйонним обігом передано до суду

Співробітники податкової міліції Запорізької області під процесуальним керівництвом прокуратури Запорізької області закінчили досудове розслідування у відношенні організаторів конвертаційного центру міжрегіонального характеру.

З метою прикриття незаконної діяльності, пов’язаної з ухиленням від сплати податків підприємств реального сектору економіки, вони створили декілька фіктивних суб’єктів підприємницької діяльності. Упродовж 2016-2018 років загальний обіг конвертаційного центру склав близько 200 млн. гривень.

У даному кримінальному провадженні затверджено обвинувальний акт за фактом фіктивного підприємництва, вчиненого організованою злочинною групою (ч.3 ст.28, ч.2 ст.205 КК України), який направлено до суду.

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

Керівників підприємств трьох районів області попередили про відповідальність за порушення умов оплати праці

У Василівській райдержадміністрації відбулося виїзне засідання обласної комісії з питань погашення заборгованості з зарплати та соцвиплат, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації заробітної плати.

Захід відбувся за участю представників органів обласної та районної влади, керівників Василівського та Енергодарського управлінь фіскальної служби Запорізької області.

На засідання були запрошені керівники підприємств м. Енергодар, Василівського, Кам’янсько-Дніпровського та Михайлівського районів, які у своїй діяльності допускають нарахування заробітної плати у розмірах менше мінімальної.

Як повідомила начальник Василівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Наталія Солов’янова, учасники комісії розглянули роботу суб’єктів господарювання, де наявні ознаки мінімізації витрат на виплату зарплати та попередили про відповідальність за порушення умов оплати праці.

Під час заходу було зауважено, що всі суб’єкти господарювання регіону повинні дотримуватися вимог трудового і податкового законодавства.

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

Юліана Козаченко: «У курортних районах Запорізької області кількість офіційно працевлаштованих робітників збільшилась уп’ятеро»

Операція «Курорт», яку щороку проводять фахівці фіскальної служби регіону, спрямована на легалізацію трудових відносин у туристичній сфері та залучення до оподаткування найманої праці в місцях масового відпочинку. За даними електронної системи, яка реєструє повідомлення про прийняття на роботу працівників, кількість новостворених робочих місць у курортний сезон значно зростає.

– Все більше підприємців обирають легальний шлях ведення бізнесу, – зазначила в. о. начальника ГУ ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко. – У червні від 451 суб’єкта господарювання надійшли повідомлення про офіційне оформлення трудових відносин з працівниками. І це майже у чотири рази перевищує минулорічні дані – торік лише 123 СГД направили до територіальних органів ДФС відповідні повідомлення. При цьому кількість офіційно працевлаштованих працівників зросла більш ніж у 5 разів у порівнянні з червнем 2017 року – з 350 осіб до 1802.

Завдяки проведеній роботі легалізовано понад 5,4 мільйона гривень доходів. Додатково до бюджету надійшло 2,3 мільйона гривень, зокрема, 1,2 мільйона гривень єдиного соцвнеску, 973 тисячі гривень податку на доходи фізосіб та 82 тисячі гривень військового збору.

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

 

Важлива інформація від ГУ ДФС у Запорізькій області

Замість традиційних РРО — мобільні телефони, планшети,    ноутбуки

 Міністерство фінансів в червні цього року  ініціювало пілотний проект реєстрації та експлуатації новітніх моделей  для реєстрації розрахункових операцій — e-Receipt (електронний чек).

Зокрема, у рамках пілотного проекту пропонується дозволити використовувати для реєстрації розрахунків мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші засоби комунікації.

Нова система  передбачатиме програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС, а також буде інтегрована з Електронним кабінетом платника.

Це також дозволить спростити процес ведення господарської діяльності, адже користування системою не потребує спеціальних знань та підготовки її користувачів.

Наразі для запуску електронної системи  e-Receipt Державна фіскальна служба  активно веде консультації з бізнесом.

Реєстрація платником ПДВ.  Дізнайтесь як і за яких умов

Під обов’язкову реєстрацію у якості платника ПДВ підпадає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн грн. (без урахування ПДВ).

До оподатковуваних операцій для цілей реєстрації особи як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ 20%, ставкою 7%, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.

Для здійснення такої реєстрації особа не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто зазначений обсяг, повинна подати до фіскального органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника ПДВ за формою N 1-ПДВ.

Отже, якщо особа здійснює операції з постачання товарів/послуг на митній території України, що підлягають оподаткуванню, загальний обсяг яких протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн грн., то така особа повинна подати до фіскального органу за своїм місцезнаходженням Заяву за формою 1-ПДВ і зареєструватись як платник ПДВ в обов’язковому порядку.

Реєстраційна заява платника ПДВ за формою № 1-ПДВ визначена додатком 1 до «Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість», затвердженого наказом МФУ 14.11.2014 № 1130.

У заяві, зокрема, зазначаються підстави для реєстрації особи як платника ПДВ, які заповнюється згідно з додатком до реєстраційної заяви (додаток до реєстраційної заяви до контролюючого органу не подається).

Будь-яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.

Разом з тим, особа має право зареєструватись як платник ПДВ за своїм добровільним рішенням, шляхом подання до контролюючого органу Заяви не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого така особа вважатиметься платником ПДВ.

Такі особи, можуть навести у заяві бажаний (запланований) день реєстрації як платника ПДВ, що відповідає даті початку податкового періоду (календарний місяць), з якого такі особи вважатимуться платниками ПДВ та матимуть право на складання податкових накладних.

Зазначена норма передбачена п. 181.1 ст. 181; п. 183.1, п. 183.2, п. 183.10 ст. 183 Податкового кодексу України.

Підприємство припинило право постійного користування земельною ділянкою комунальної власності. Коли можна не сплачувати земельний податок?

У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника – юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 01 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

Припинення права постійного користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови землекористувача здійснюється за його заявою до власника земельної ділянки. Власник земельної ділянки на підставі заяви землекористувача приймає рішення про припинення права користування земельною ділянкою, про що повідомляє органи державної реєстрації (част. третя та четверта ст. 142 Земельного кодексу України).

Офіційне визнання і підтвердження державою фактів припинення речових прав на нерухоме майно забезпечується шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на підставі поданих документів (ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952 ).

Отже, у разі припинення права постійного користування земельною ділянкою державної або комунальної власності, юридична особа сплачує земельний податок за фактичний період перебування землі у користуванні у поточному році, тобто до дати внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про припинення права постійного користування земельною ділянкою.

Зазначена норма передбачена п. 286.5 ст. 286; п. 287.1 ст. 287  Податкового кодексу.

Як фермерським господарствам сплачувати єдиний внесок з 2018 року?

З 01 січня 2018 року членів фермерського господарства визначено платниками єдиного внеску, і як наслідок, вони з 01.01.2018 зобов’язані стати на облік в органах доходів і зборів, як платники єдиного внеску (п. 51 частини першої ст. 4 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).

Ця норма не поширюється на членів фермерських господарств, які є застрахованими особами або звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу (частина четверта ст. 4 Закону № 2464).

Головою фермерського господарства є його засновник або інша, визначена в Статуті особа (частина перша ст. 4 Закону України від 19.06.2003 № 973 «Про фермерське господарство»).

Трудові відносини у фермерському господарстві базуються на основі праці його членів.

У разі виробничої потреби фермерське господарство має право залучати до роботи в ньому інших громадян за трудовим договором  (частина 1 та 2 ст. 27 Закону № 973).

Отже, голова та інші члени фермерського господарства підлягають страхуванню як платники єдиного внеску (крім випадків, коли голова або інший член фермерського господарства належить до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах).

Базою нарахування єдиного внеску для членів фермерського господарства є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб.

При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (у 2018 році — 819, 06 грн.).

У разі якщо не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, необхідно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (абзац другий п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464).

Платники єдиного внеску зобов’язані сплачувати за себе єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок (абзац третій частини восьмої ст. 9 Закону № 2464).

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно  від фінансового стану платника, а за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску передбачено фінансову відповідальність.

Зазначена норма роз’яснена листом ДФС України від 26.06.2018 № 19425/7/99-99-13-02-01-17.

Дізнайтесь особливості сплати земельного податку садівничими товариствами та його членами

Платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні.

Юридичні особи самостійно обчислюють суму податкового зобов’язання щодо земельного податку.

Нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться фіскальними органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.

Громадянам України можуть безоплатно передаватись земельні ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення садівництва у розмірі не більше 0,12 гектара (ст. 121 Земельного кодексу України).

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (ст. 126 Земельного кодексу України).

Від сплати земельного податку звільняються інваліди першої і другої групи, фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років, пенсіонери (за віком), ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (ст. 281 Податкового кодексу).

Звільнення від сплати земельного податку для таких категорій фізичних осіб поширюється на земельні ділянки, визначені п. 281.2 ст. 281 Податкового кодексу.

Отже, якщо земельні ділянки приватизовані громадянами — членами садівничого товариства і кожен громадянин отримав документ, що засвідчує право на земельну ділянку, то такі громадяни, крім тих, кому надані пільги щодо сплати земельного податку, визначені ст. 281 Податкового кодексу, є платниками земельного податку.

Тобто, у разі наявності у фізичних осіб — членів садівничого товариства приватизованих земельних ділянок (свідоцтва на право власності) земельний податок сплачується ними самостійно (або використовується пільга зі сплати податку).

Фізичні особи, які звільняються від сплати земельного податку, не є платниками земельного податку за приватизовану земельну ділянку розміром 0,12 га.

Садівниче товариство є платником земельного податку за земельні ділянки, включаючи земельні ділянки загального користування, надані такому товариству для ведення садівництва і щодо яких члени товариства не оформили право на свою земельну ділянку.

Тобто, якщо фізичними особами — землекористувачами земельних ділянок, наданих для ведення садівництва, не оформлено право власності, то садівниче товариство є платником земельного податку за такі земельні ділянки (включаючи земельні ділянки загального користування).

До уваги громадян, які подавали декларацію про майновий стан і доходи!

Військовий збір розраховується фізичними особами самостійно за ставкою 1,5 відсотка об’єкта оподаткування.

Податкова декларація про майновий стан і доходи подається у термін до 1 травня 2018 року.

Сума податку на доходи та військового збору, зазначені у податковій декларації за 2017 рік, сплачується громадянами самостійно до 1 серпня 2018 року.

В такий же термін – до 1 серпня 2018 року сплачують податок на доходи та військовий збір приватні нотаріуси, адвокати, арбітражні керуючі та інші особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність.

Зазначена норма передбачена п. 179.7 ст. 179 Податкового кодексу.

Оновлено довідники податкових пільг станом на 04.07.2018

ДФС України станом на 04 липня 2017 року затверджені:

— Довідник №89/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;

— Довідник №89/2 інших податкових пільг.

У Довідниках надано перелік пільг із зазначенням їх кодів та термінів дії.

Дані зазначених Довідників використовуються платниками під час заповнення звіту про суми податкових пільг, форма якого затверджена постановою КМУ від 27.12.2010 №1233 «Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг».

Звіт про суми податкових пільг визначається як податкова декларація.

Звіт про суми податкових піль подається за три, шість, дев’ять і дванадцять календарних місяців за місцем реєстрації суб’єкта господарювання протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду. У разі коли суб’єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається.

У звіті у графах «Код пільги згідно з довідником пільг» та «Найменування податкової пільги» зазначається код та найменування податкової пільги за кожним видом  пільг відповідно до довідника пільг.

Довідники пільг розміщені на офіційному веб-порталі ДФС:  http://sfs.gov.ua/dovidniki—reestri—perelik/dovidniki-/54005.html.

 До уваги платників земельного податку!

Змінено коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земель при визначенні нормативної грошової оцінки

17 липня 2018 року набирає чинності наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 27.03.2018 №162 «Про внесення змін до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів», яким змінено коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки.

Так, з 17 липня 2018 року для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 3,0 (раніше було 2,0)

У разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 3,0 (раніше біло 2,0).

Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07. 2010 року N 548.

Наказ набирає чинності через три місяці з дня його офіційного опублікування (опублікований у виданні «Офіційний вісник України» 17.04.2018 № 30).

Новації при використанні РРО.

Внесено зміни до порядку реєстрації РРО та запроваджується реєстр екземплярів РРО

Кабінетом Міністрів України затверджено постанову від 13.06.2018 року № 496  «Про внесення змін до Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій», якою спрощено порядок реєстрації касової техніки та її технічне обслуговування.

Так, передбачається, що роботи з введення РРО в експлуатацію виконуються центром сервісного обслуговування відповідно до вимог експлуатаційних документів у строк, що не перевищує 3-х діб з дати його інформування ДФС про резервування фіскального номера РРО.

Крім того, визначається механізм обміну документами між територіальними органами ДФС і центрами сервісного обслуговування в електронній формі як під час введення в експлуатацію реєстраторів, так і подальшого їх обслуговування.

Також запроваджується реєстр екземплярів реєстраторів розрахункових операцій, порядок ведення якого визначить Мінфін.

Такий реєстр екземплярів РРО ведеться з метою узагальнення, зберігання та надання достовірної інформації щодо моделей (модифікацій), конструкторсько-технологічної і програмної документації РРО, які дозволені для застосування у сфері торгівлі, громадського харчування й послуг та включені до Державного реєстру РРО.

Виробники (постачальники) не пізніше дня поставки РРО надсилають ДФС інформацію про такий екземпляр РРО, яка повинна містити дані про найменування моделі (модифікації) РРО, сферу його застосування та версію внутрішнього програмного забезпечення (згідно з Державним реєстром РРО), унікальний (серійний) номер, дату виготовлення, гарантійний строк зберігання, гарантійний строк експлуатації, строк служби, складові частини РРО згідно із сертифікатом відповідності та конструкторсько-технологічною документацією виробника, комплект поставки.

Постанова КМУ №496 опублікована в «Урядовому  кур’єрі»  26.06.2018 № 119.

Фізичній особі — підприємцю нараховано дохід. Як відобразити  у податковому розрахунку за  формою № 1-ДФ?

 При нарахуванні (виплаті) доходів фізичним особам —  підприємцям (не залежно від системи оподаткування) та самозайнятим особам податкові агенти зобов’язані відобразити такі доходи у податковому розрахунку за формо № 1-ДФ за звітний квартал, у якому вони були нараховані.

При цьому, під час нарахування (виплати) підприємцю доходу від здійснення ним підприємницької діяльності не утримується податок на доходи фізичних осіб, якщо таким підприємцем надано копію документа, що підтверджує його державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності:

—   для фізичної особи-підприємця, яка знаходиться на загальній системі оподаткування, таким документом може бути копія виписки або витягу з Держреєстру;

—      для підприємця, що застосовує спрощену систему оподаткування, — копія свідоцтва про сплату єдиного податку, або копія виписки або витягу з Держреєстру;

—   для особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність, — копії довідки про взяття її на податковий облік як фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність.

При заповненні податкового розрахунку за формою № 1-ДФ:

— у графі 3а «Сума нарахованого доходу» відображається (за звітний квартал) дохід, який нараховано підприємцю. У разі нарахування доходу його відображення у графі 3а є обов’язковим незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні.

Довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку № 4 від 13.01.15, визначено, що дохід, виплачений самозайнятій особі, відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ за ознакою доходу «157».

— у графі 3 «Сума виплаченого доходу» відображається сума фактично виплаченого доходу.

Наприклад, якщо нарахування доходу було здійснено у червні місяці (ІІ квартал), а виплату здійснено у липні (ІІІ квартал), то нарахована сума буде відображатись в графі 3а «Сума нарахованого доходу» за ІІ квартал, а фактично виплачена сума буде відображатися в графі 3 «Сума виплаченого доходу» податкового розрахунку за ф. 1ДФ за ІІІ квартал.

— у графі 4а «Сума нарахованого податку» відображається сума податку, нарахованого та утриманого з доходу, нарахованого платнику податку згідно із законодавством (якщо підприємцем не надано  копію документа, що підтверджує державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності).

— у графі 4 «Сума перерахованого податку» відображається фактична сума перерахованого податку до бюджету (у разі нарахування податку та відображення у графі 4а).

Якщо підприємцем надано  копію документа, що підтверджує його державну реєстрацію як суб’єкта підприємницької діяльності, то графи 4а «Сума нарахованого податку» та 4 «Сума перерахованого податку» не заповнюються, в даному випадку в таких графах проставляються нулі.

Зазначена норма передбачена п. 176.2 ст. 176, п. 177.8 ст. 177 Податкового кодексу; п. 3 «Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку»,  затвердженого наказом МФУ від 13.01.2015 № 4.

 ГУ ДФС у Запорізькій області

Юліана Козаченко: «За перше півріччя бюджети Запорізької області отримали 95 мільйонів акцизного податку»

Від роздрібної торгівлі підакцизними товарами місцеві скарбниці Запорізького краю поповнились на 95 мільйонів гривень акцизного податку. Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, від продажу алкогольних напоїв надійшло 57,6 мільйона, а від тютюнових виробів – 37,5 мільйона гривень.

Слід зазначити, що акцизний податок з роздрібної торгівлі залишається у розпорядженні органів місцевого самоврядування та є стабільним джерелом надходжень місцевих бюджетів, у тому числі об’єднаних територіальних громад.

Від виробників та імпортерів підакцизної групи товарів за перше півріччя до бюджетів усіх рівнів надійшло майже 21 мільйон гривень акцизу, що перевищує минулорічні показники на 72%. Найбільше зросли надходження акцизного податку з імпортованих в Україну товарів, від виробників транспортних засобів, від виробників пива та від учасників ринку нафтопродуктів.

Крім того, у сфері обігу підакцизних товарів проведено 439 перевірок суб’єктів господарювання. У результаті виявлених порушень законодавства застосовані фінансові санкції у розмірі 19,6 мільйона гривень та донараховано 16 мільйонів акцизного податку.

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

Юліана Козаченко: «98% податкових надходжень у Запорізькій області сплачено добровільно»

У Головному управлінні ДФС у Запорізькій області відбулося чергове засідання колегії за результатами роботи у першому півріччі 2018 року.

Відкриваючи роботу колегії, керівник фіскальної служби регіону Юліана Козаченко підбила підсумки діяльності відомства, акцентувавши увагу як на здобутках, так і на прогалинах в роботі.

Вона зазначила, що одним з першочергових завдань на сьогодні є завершення реорганізації, а саме запровадження дворівневої системи контролю та адміністрування податків і зборів. Відповідно до Постанови КМУ «Про реформування територіальних органів ДФС», ОДПІ втратили статус юридичної особи та припиняють свої повноваження.  Разом з тим, у Запорізькій області на правах відокремлених підрозділів ГУ ДФС утворено 11 управлінь, у складі яких сформовані 12 державних податкових інспекцій.

Також Юліана Козаченко повідомила про стабільно високий рівень добровільної сплати податків у регіоні – він становить 98,1%. Зазначивши, що цей показник для Запорізької області є традиційним. Його формують декілька факторів, основні з яких – сумлінність платників та якісне адміністрування податків і зборів.

У ході колегії розглядалося і питання контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів. За словами Юліани Козаченко, потребують уваги суб’єкти господарювання, які здійснювали реалізацію підакцизних товарів, однак здали ліцензії та припинили свою діяльність. Саме у цих випадках є ризик переходу суб’єктів господарювання до тіньового сектору.

Зокрема, це підтверджується результатами фактичних перевірок таких суб’єктів, кожна п’ята з яких дозволила виявити торгівлю підакцизною групою товарів без реєстрації підприємницької діяльності або без наявності ліцензій. На території Запорізької області було встановлено 25 громадян, які здійснювали реалізацію товарів підакцизної групи без реєстрації підприємницької діяльності та 38 суб’єктів господарювання, які не мали ліцензій на продаж тютюну та алкоголю.  По всім випадкам інформація передана до правоохоронних органів для вжиття відповідних заходів.

Крім того, під час засідання обговорювалися результати адміністрування ПДВ, погашення податкового боргу та декларування доходів громадян.

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

Запорізькі податкові міліціонери разом з митниками перекрили 5 каналів підакцизної контрабанди

За результатами проведених заходів в рамках операції «Рубіж-2018», зокрема спільних оглядів по виявлених порушеннях митних правил, у першому півріччі було розпочато 23 провадження на загальну суму 64,8 мільйона гривень.

Крім того, операція «Рубіж-2018» дозволила перекрити 5 каналів надходження на митну територію України товарів підакцизної групи, ввезених поза митним контролем. Загальна сума вилучених товарів становить майже 5 мільйонів гривень.

Співпраця податкових та митних підрозділів фіскальної служби області спрямована на підвищення ефективності боротьби з економічною злочинністю. Одним з найбільш актуальних напрямів взаємодії на сьогодні є спільна операція «Рубіж-2018». Її основна мета полягає у протидії правопорушенням у митній та податковій сферах при здійсненні операцій суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності.

Головне управління ДФС у Запорізькій області